Blogia
>> Xiu-Xiu...

LOS HÒMENS

LOS HÒMENS

Los hòmens que tenen por
són com los gossos porucs:
et mosseguen amb agror
sense fer ni dos lladrucs.


Molt presumir lo gallet
d'anar sobrat de gallines,
i encabat dins lo llitet
no sap moure les pitxines.

 

He escollit aquest poema perquè Dolors Miquel critica l’actitud de valentia que tenen els homes i que, després, tot acaba amb una simple impressió. A més, estic d’acord amb el que opina de que els homes amb por l’intenten amagar dins una carcassa d’atacs violents, per a fer-se els forts. Però realment només volen dissimular aquest sentiment que tenen i del qual se n’avergonyeixen. Cosa realment absurda, perquè no s’ha de tenir vergonya de mostrar els nostres sentiments. A més, tots tenim les nostres pors i hem de ser capaços d’acceptar les que tenen les altres persones perquè ells acceptin les nostres.

Tot i això, no m’agradaria que tot el col·lectiu d’homes es sentis al·ludit amb aquest comentari. Simplement és això, un comentari. I no m’agradaria generalitzar-ho, ja que cadascú és únic i no està bé englobar a tothom en el mateix sac, cosa que fem constantment.

1 comentario

Joan -

Martona, jo trobo que tens part de raó però no tots els homes ( nois ) son iguals hi han homes que expressen més els seus sentiments a l'altre gent i n'hi han d'altres que son més tímids i s'ho queden per ells però no estic d'acord amb això que dius de "atacs violents"

ptons